بهترین محصول پلی استر غیراشباع و اپوکسی را از ما بخواهید

رزین وینیل استر-بیسفنول اپوكسي چيست ?

رزین های پلیمری ترموست هستند که به دلیل ترکیب منحصر به فرد خواص اپوکسی و استر معروف هستند. این رزین ها ترکیبی از ویژگی هایی دارند که آنها را از سایر محصولات متمایز می کند. قابل ذکر است که پلیمرهای موجود در این رزین‌ها در صورت استفاده به تنهایی به مدت زمان طولانی‌تری نیاز دارند تا به طور کامل عمل کنند، که اغلب ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد.
برای تسریع فرآیند پخت، از کاتالیزورهایی مانند MEKP استفاده می شود. این کاتالیزورها به طور قابل توجهی سرعت گیرش رزین ها را افزایش می دهند. رزین های وینیل استر خواص مکانیکی و شیمیایی استثنایی از خود نشان می دهند و مقاومت قابل توجهی در برابر اسیدهای آلی، قلیاها، مواد شیمیایی اکسید کننده و محلول های نمکی ارائه می دهند. این رزین ها با ویسکوزیته کم خود به طور موثر سطوح را اشباع می کنند و نفوذ سریع را تضمین می کنند. استحکام چسبندگی بالای آنها همچنین آنها را برای تولید قطعات GFRP مناسب می کند.

استرهای وینیل معمولاً با ویسکوزیته کم و پخت سریع در دمای محیط مشخص می شوند که نیاز به روش های پس از پخت را از بین می برد. این رزین ها چسبندگی عالی و استحکام بالایی دارند. در حالی که آنها دارای مقاومت شیمیایی قابل توجهی هستند، به طور کلی در برابر محیط های اسیدی موثرتر از شرایط قلیایی قوی هستند. (محلول‌های قلیایی قوی به پیوند استری حمله می‌کنند، پلی‌ال و نمک کربوکسیلیک اسید را اصلاح می‌کنند.) علاوه بر این، آنها در برابر حلال‌های آلی مقاومت نشان می‌دهند. آنها در کاربردهایی که نیاز به انعطاف پذیری در برابر مواد شیمیایی تهاجمی و دمای بالا تا 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) در شرایط مرطوب یا 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) در شرایط خشک دارند، استفاده می شوند. مصارف متداول عبارتند از آستر مخازن، پوشش کف، پوشش ثانویه محفظه، و پوشش برای فولاد سازه، دیوارها و سقف.